David Nymann Munch, stud. theol., assistent i børnekirken

Mit navn er David Munch, og jeg er nyansat assistent for Jane i børnekirken, hvilket jeg er rigtig glad for. Jeg er flyttet til byen i sommers, læser teologi på Menighedsfakultetet og er glad for at være blevet medlem af Aarhus Valgmenighed. I min fritid bruger jeg tid med venner, øver lidt på guitar, læser en bog og er til Alpha i kirken.

Her kommer en lille opdatering fra børnekirken: I børnekirken bliver mit primære fokus at være sammen med teens om søndagen. Herudover skal jeg hjælpe til i Frisbee frem jul og være med til at afvikle Børneårsmødet. Jeg har mødtes med teenagerne de sidste to søndage og allerede nu kan jeg sige, at jeg har nydt at lære de unge bedre at kende og høre deres gode spørgsmål og refleksioner, omkring de bibeltekster vi har set på. Vi har snakket, om hvordan Jesus i Johannes Åbenbaringen siger, at han gør alting nyt. Hvordan mon det kan se ud? Og sidste gang hørte vi historien om Jesus, som helbreder kvinden med blødningerne og opvækker en pige fra døden. Her ser vi altså noget af dette ”nye” Jesus fortæller om. En ting, jeg tager med mig fra snakken, er en overvejelse, om hvordan kvinden og synagogeforstanden (faren til den døde pige) muligvis havde hørt rygtet, om hvad denne Jesus gik rundt og gjorde. At han gjorde ”nyt”. Måske disse rygter skabte en tillid til, at Jesus også kunne gøre noget ved deres situation.

I tirsdags var jeg også med til Frisbee sammen med Filip og teamet. Det var en rigtig god aften. I forbindelse med kommunal- og regionsvalget blev der afholdt valg om programmet til næste Frisbee aften. Ud af fire valgmuligheder gik sejreren suverænt til ”julehygge”! Derudover spillede vi stole-hockey turnering og havde andagt sammen. Vi har nogle skønne Frisbee-børn fyldt med god energi!

Ellers glæder vi os virkelig meget til årsmødet, hvor hele børnekirken vil tage på bustur til Babooncity i Herning. For de yngste er der mulighed for julehygge i mini-kirkerummet under årsmødet. Om aftenen bliver der en skøn familie-fest for hele ÅVM-familiens store og små medlemmer.

Husk at få tilmeldt jer årsmødet og årsfesten. Det bliver så godt!