Af David Viftrup

Søndag d. 29. september og 5. oktober kører vores ”tjen med” kampagne i forbindelse med gudstjenesten.

Kampagnen går ud på at synliggøre mulighederne for at tjene med i ÅVM, og gøre skridtet lettere for at blive involveret i kirkens arbejde. Kampagnen er skabt på baggrund af specielt to tilbagemeldinger, som vi har fået på det sidste:

Jeg vil egentlig gerne tjene med, men ved ikke lige hvordan jeg kommer i gang”.

Dette har flere udtrykt. Det har vi taget til efterretning, og vil derfor gerne blive bedre til at synliggøre mulighederne for at tjene med, og gøre det lettere at komme i gang. På de to søndage er mulighederne synliggjorte, og man kan konkret melde ind, hvad man gerne vil undersøge nærmere.

I forbindelse med kampagnen, har vi også fået opgraderet vores ”tjen med” væg, som er ved siden af fællesskabsvæggen i caféen. Har kan man altid læse mere om alle mulighederne

”Vi er rigtig mange i kirken, så der er nok rigeligt at folk til alle opgaver, og derfor er der nok ikke behov for mig”.

Denne tanke er den anden baggrund for kampagnen. Måske har du tænkt den samme tanke på et tidspunkt. Men det er nærmere lige modsat. Der er altid brug for os alle til at bære og tjene med. Jeg mangler endnu at møde et område i menigheden, som ikke kunne bruge flere til at bære med på det område.

Det er som om, at det at vi er mange i menigheden, også gør, at der er flere opgaver. Du vil derfor altid opleve, at det er muligt at tale om, hvordan du kan blive involveret i noget af det du brænder for.

Vi håber, at du også vil få gavn af at få et overordnet billede af alle mulighederne for at tjene med i ÅVM. Det fortæller også en historie om, at der sker meget, og at vi som kirke formår at skabe mange muligheder for at mennesker bliver set, betjent, hjulpet og bliver inviteret ind i et levende forhold til Gud.

Visionen er at være et ”generøst Jesus-centreret fællesskab, der involverer os i byen og formidler Guds kærlighed”