Af David Viftrup

Stor festdag

Jeg håber, du var i kirke søndag d. 12. maj. Det var en stor fest med 12 konfirmander, der hver især bekendte deres tro på Gud, og samtidig var der ca. 500 personer der deltog til gudstjenesten, hvilket gjorde, at vi havde stillet 100 ekstra stole op i foyeren, så vi kunne rumme alle. Tak til alle jer som hjalp med at skabe rammen for denne gudstjeneste. Hans-Christian debuterede i rollen som den der konfirmerede konfirmanderne og prædikede, og han gjorde det fantastisk.

Visionssøndag

Søndag d. 16. juni kl. 10.00 holder vi visionssøndag med efterfølgende fælles grill og hygge i Åby Park med cykelsponsorløb. Visionssøndagen afholdes som en fælles gudstjeneste, hvor vi sætter fokus på, hvor vi er på vej hen som kirke, og hvilke håb og planer vi har for den kommende periode. Her kommer vi blandt andet til at fortælle om Frivillig Fredag”, ny prædikenserie m.m. Det bliver endnu en festlig dag med tid til at mødes, hygge og snakke på tværs af alle fællesskaberne.

Kollekter

Hver søndag samler vi ind i kollekt til formål udenfor os selv. Udvælgelsen af formål fungerer ud fra det princip, at vi først fremmest samler ind 2 gange om året, til dem vi har udsendt til andre lande. Derefter samler vi ind til organisationer vi har et tæt samarbejde, og som alle har som formål at dele evangeliet og/eller hjælpe svage i samfundet. Derefter samles ind til tidsaktuelle formål, som opstår i løbet af året. Gennem de sidste par måneder har vi samlet ind til flere konkrete formål rundt i verden. Samlet set har dette giver følgende beløb, som vi har kunne sende ubeskåret videre til projekterne:

• KFS Challenge:                                      16.207
  • Kirstine Donskov – udsendt i Nepal:   16.105
  • Menighedsfakultet:                                  21.956
  • Wycliffe:                                           13.109
  • Stjernestunder:                                     10.245
  • Åbne Døre:                                          14.866
  • LEADS – Sri Lanka:                                   8.932

Tak for jeres gavmildhed i disse gaver.

Sommeroase

Sommeren nærmer sig, og det er snart tid til sommeroase igen. Vi håber, at mange endnu engang har muligheden for at være med i Horsens, hvor vi har tid til møde Gud og møde hinanden i mere uformelle fora på tværs af dagligdagens miljøer og sammenhænge. Husk at meld jer til, og vær opmærksom på, at det bliver muligt at oprette en gruppe i tilmeldingen, hvor man kan ønske, hvem man ligge i nærheden af.

Hvis der er spørgsmål til dette undervejs så tag fat i Oasekontoret eller hør os på sekretariatet. Vi vil gerne hjælpe.

På vegne af DLT

David Viftrup

One thought on “Nyt fra daglig ledelse

1. kære David!
    Du gør det rigtigt godt, det er så dejligt at se, hvordan din autoritet, din god e evne til at kommunikere og dit gode væsen yder en god indflydelse i menigheden. Det er jeg bare rigtig glad for!!
    kh
    Allan