Vi er så glade og taknemmelige for at David Søholm har ønsket at blive præstepraktikant i Aarhus Valgmenighed med H.C. som daglig leder. David kommer til at indgå i 16-miljøets Koordinationsteam, være teamleder på gudstjenester, samt en del af det pastorale team for Undervisning, Forkyndelse og Fællesskaber (TUFF). Derudover vil han bruge sin ekspertise til at undervise konfirmander sammen med H.C. Klynger og fællesskaber skal endelig invitere ham på besøg som underviser. David er en del af staben fra 13. august – 13. december og vi håber at alle vil hilse på ham, opmuntre og bede for ham, og således give ham en god indgang i arbejdet.

David sender en hilsen

Hej, jeg hedder David, er 27 år og bor i Århus Nord sammen med min skønne hustru Mette. Her har vi boet siden 2013, hvor vi blev gift og begyndte at studere i byen. Jeg læser teologi, tog min bachelor på Menighedsfakultet, og er nu i gang med kandidaten på Århus Universitet. Jeg er født og opvokset i et kristent hjem. Her er Gud og jeg fra første dag begyndt at lære hinanden at kende. Mette og jeg blev i foråret medlemmer af ÅVM, og nyder at være en del af menigheden.

I min fritid er det, der altid kan få mig op af stolen, fodbold. Jeg elsker at spille uanset vejr, og synes bare, det er det fedeste sport i verden. Men bare rolig, jeg kan godt finde ud af at snakke om andet. Derudover er jeg ledsager for en handicappet dreng, har en besøgsven, som simpelthen bare er så hyggelig at være sammen med, og så nyder jeg en god fisketur med vennerne (jeg fanger næsten aldrig noget).

Nogle random og måske overraskende facts om mig: Jeg er ikke særlig glad for kage, men er virkelig god til at børste tænder. Jeg går sjældent i hvidt tøj, da jeg i så fald allerede har spildt på det, og derfor skiftet. Jeg er så konfliktsky overfor min mormor, at jeg ikke kan nænne at fortælle hende, at forårsruller ikke er min livret mere. Den første pige i folkeskolen, jeg havde et godt øje til, gav jeg en æske Toffifee og en halvtredser.

Jeg glæder mig meget til at lære mange af jer at kende!

Alt det bedste

David Søholm Johansen