Af Hans-Christian Vindum Pettersson, september 2021

Som du måske har lagt mærke til, indledte vi den 26. september en prædikeserie, som vi kalder ”GUD GRØN GOD”.

I serien ønsker vi at forkynde Guds kærlighed til skaberværket i al sin kompleksitet og skønhed. Og vi ønsker at fordybe os i betydningen af troen på Gud der skaber, opretholder og fornyer – samt vores rolle.

Prædikeserien varer fra 26. september til 17. oktober og undervejs har vi fire temaer:

• Gud skaber alting – og det betyder?
  • Gud elsker sit kosmos – hvad gør vi?
  • Gud elsker sine mennesker – hvad med os?
  • Gud vil gøre alting nyt – hvad betyder det for kirken?

Vi ønsker med prædikeserien at fokusere på et centralt emne i vores teologi – troen på Gud skaber, forny og forstå menneskets forvalteransvar, samt hvordan kærlighed til Guds verden er en del af kirkens mission.

Men som kirke vil vi ikke blot tale om tingene. Vi vil også handle på vores tro på, at mennesket har et særligt ansvar og som kirke bestræbe os på at elske verden, ligesom Gud elsker den. Derfor udgør prædikeserien et springbræt til et efterår, hvor menighedsrådet vil vælge bæredygtige initiativer til næste budgetår.

MR inviterer derfor til FORVALTERSKABSAFTEN d. 6. oktober, hvor alle kan være med til at udvikle ÅVM i en bæredygtig retning. Kom og vær med i processen om at finde de rette projekter. Har du gode idéer til konkrete initiativer, samt lyst til at være med til at føre dem ud i livet? Så bliv en del af ÅVM’s grønne team!

Vi mødes onsdag d. 6. oktober i ÅVM kl. 19.30 til 22.00 på Mjølnersvej 6. Her vil vi brainstorme idéer og i mindre grupper udtænke specifikke tiltag, som vi vil føre ud i livet. Det kan eksempelvis handle om kirkens bygning, arealer, ting vi køber, gudstjenester eller om nye arrangementer med fokus på bæredygtighed.

Det bliver både en aften til at tænke store tanker og til at blive konkrete, så vi går derfra med en plan.

Alle er velkomne. Du skal bare have lyst til at tænke- og handle med.

Menighedsrådet og den daglige ledelse glæder os til at se dig!