Af Anne-Line Thomsen

Vi har i løbet af efteråret opstartet et nyt koncept i kirken, som vi kalder Livserfaring. Det er et åbent arrangement, hvor vi inviterer alle fra menigheden til at komme og tage del i en aften, hvor samtale og hygge er på dagsordenen. Vores ønske er at se medlemmer i vores kirke dele tanker og erfaringer med hinanden, så det bliver til opbyggelse, inspiration og eftertanke. Vi håber, at der gennem disse aftner bliver skabt nogle relationer særligt på tværs af generationer

Indtil videre har vi afholdt to aftner, hvor Michael Sjælland og Sara Laadahl den ene aften, og Knud Mortensen og Helene Nygaard den anden aften, blev inviteret op på scenen til en snak og et interview med Emilie Felletoft om hvilke glæder, udfordringer og overvejelser livet har bragt dem hver især indtil nu. Vi har været omkring alt fra karrierebeslutninger og leverpostejsliv til seksualitet, ungdomskultur og kirkevalg. De forskellige interviews var til stor inspiration for os alle, og satte gang i mange gode snakke rundt ved bordene efterfølgende.

Vi har fået enormt god respons fra folk, som understreger at særligt muligheden for at snakke med nye mennesker, der ikke nødvendigvis er i samme livssituation som én selv, er ganske særlig og givende for dem selv og for vores menighed som helhed. Begge aftner har vi fornemmet en helt speciel stemning af nærvær, åbenhed, nysgerrighed og sårbarhed.

Så hvis du kunne tænke dig at lytte til andres tanker om livet og lade dig inspirere til nye perspektiver, eller hvis du har lyst at dele nogle af de tanker du har gået rundt med, så KOM TIL LIVSERFARING! Kom som du er med den livserfaring du har! Måske kunne den blive til opbyggelse for en anden…

Næste gang er d. 24. november, hvor Betina Engell Grøngaard og Magnus Storgaard vil dele nogle af deres tanker fra scenen med os, og ellers får du rig mulighed for at snakke med nogle nye fra menigheden om stort og småt, og hvad snakken nu engang måtte lande på.