Caroline Elleby Due Madsen

Hvorfor kan du kalde ÅVM for din familie?

Jeg flyttede til Aarhus for 9 måneder siden, og jeg faldt hurtigt til i byen. En af grundene til det var nok, at jeg så hurtigt oplevede ÅVM som en base – både fordi jeg har en god hverdag dernede, og fordi jeg oplevede at blive taget meget varmt imod af jer, som kommer i kirken. Jeg føler virkelig, at jeg er en del af et fælleskab, hvor folk inkluderer og inviterer hinanden, hvor man må være sig selv og hvor man deler personlige fortællinger. Alt i alt noget som bidrager til, at jeg sætter pris på min kirkefamilie.

Hvilket dyr minder du mest om og hvorfor?

Måske en Golden Retriever? Jeg er opvokset med en fantastisk hund af den race, og siger man ikke tit, at en hund ligner sin ejer? Så må det omvendte vel også være gældende! Jeg er i hvert fald også ret social anlagt, er glad for megen søvn, kan godt lide at gå lange ture og spiser gerne andres madrester 🙂

Beskriv din arbejdsdag i ÅVM

Det var en svær en, for mine dage ser meget forskellige ud, og faktisk er jeg mest i ÅVM om aftenen, hvor jeg hænger ud med en masse dejlige unge mennesker! Men kan fortælle, at jeg ofte er i kirken om tirsdagen fra tidlig morgen til sen aften. Sådan en dag er fyldt med morgenandagt, møder, gode snakke, facebook-event-lavning, kaffedrikning, konfirmationsforberedelse, kage-indkøb, planlægning af lege og andagter, kreative påfund, tid med Teenklubben, mailskrivning og hygge og snakke med de frivillige fra mit team.

Hvem er din favorit bibelperson og hvorfor? (Jesus gælder ikke)

Jeg kunne nævne flere. Men lige for tiden tænker jeg en del på fortællingen om Maria og Martha i Lukas 10, hvor jeg særligt kan identificere mig med Martha. Hun har travlt med at ordne og styre, så Jesus føler sig godt tilpas og får noget at spise, frem for blot at sætte sig ved Jesu fødder og lytte. Personligt kan jeg godt genkende hendes iver efter at varte sine gæster op, og få de huslige ting til at spille frem for blot at sætte sig og lytte, tage imod og bare være til stede. Og netop derfor er Martha min favorit person fra Bibelen for tiden – for hun kendte til en af de samme udfordringer, som jeg kender til. Og det er faktisk utrolig befriende at kunne spejle sig i en person fra Bibelen.

Hvad var den sidste bommert, du lavede?

Den anden dag fandt jeg ud af, efter at have cyklet igennem så godt som hele Aarhus, at min nederdel havde sat sig fast i min strømpebuksekant. Håber de, der så det, nød udsigten 😉

Hvad er din yndlings lovsang og hvorfor?

For tiden er min yndlings lovsang den gode gamle sang, som på norsk hedder: ”Jeg vil gi deg o Herre min lovsang”. Grunden til jeg bedst kan lide den på norsk er, at teksten her er lidt ekstra fin. Første linje i omkvædet lyder således: ”Jeg vil gjøre mitt liv til en lovsang til deg”. Det synes jeg er den bedste udfordring jeg har fået længe – ikke blot helt isoleret set at være en god teen-leder, ven, datter eller kæreste, men at gøre hele mit levede liv til en lovsang til Gud.

Hvad bliver du aldrig god til?

Jeg bliver nok aldrig verdensmester i at vælge. Selv det at skulle vælge, hvad jeg skulle skrive til dette spørgsmål, var faktisk lidt svært at vælge 😉

Hvordan ser din fredag aften ud?

Som oftest er den fuld af venne- eller familiehygge, men med fare for at lyde lidt ældre end jeg er, så kan nogle fredag aftener også gå med at se enten ”Antikduellen”, ”Skattejægerne”, ”Kære Nabo – gør bras til bolig” eller lignende programmer på DR, imens jeg sætter ting til salg på min nye yndlings ”loppemarked-app”, som hedder Tradono.