af Ruben Kristensen
At overskue 350 personer til en gudstjeneste som ny i Aarhus Valgmenighed er en kæmpe udfordring for selv den mest ekstroverte person. Det at komme i en stor kirke har sine velsignelser, men også sine udfordringer. En af udfordringerne er, at man meget let “drukner i mængden” – vi mennesker kan simpelthen ikke kapere at forholde os til så mange mennesker, så hjernen siger naturligt stop.
Det ændrer ikke ved, at vi som kirke har ansvar for de mange nye som ved semesterstart opsøger vores kirke og fællesskaber. Derfor vil vi dette semester forsøge med flere forskellige tiltag for at gøre det lettere at blive en del af ÅVM, når man kommer til byen, eksempelvis for at læse.
Tanken med Eat’n’greet er, at personer som er en fast del af 16miljøet inviterer så mange gæster som deres stue kan rumme på aftensmad 2 gange i løbet af september og oktober. Det kan godt være, at man ikke kan overskue 300 mennesker, men 3 personer til aftensmad er en helt anden størrelse. Hvad der serveres og aftens rammer er helt op til værterne – det eneste vi beder dig om er at huske hvad du selv havde brug for da du flyttede til Aarhus. Hvis du har lyst til at invitere nye personer i ÅVM til en hyggelig aften og dermed sørge for, at folk føler sig ekstra velkommen i vores dejlige kirke, så kontakt Ruben.
#medGudforstuderende