Hvorfor kan du kalde ÅVM for din familie? 11241933_10153086878907963_7739328554684502693_n

Det er den kirke Aarhus hvor vi følte os mest hjemme da flyttede til byen for 7-8 år siden. Jeg flyttede til byen sammen med min kone, Christine, og vi tog på kirke-shopping, men stoppede rimelig hurtigt da vi havde været i Åvm et par gange.

Hvilket dyr minder du mest om og hvorfor?

I kollektivet, hvor jeg bor, er der 2 moskusænder opkaldt efter mig…. så det må nok være det…

Beskriv din arbejdsdag i ÅVM

Den foregår meget sporadisk gennem ugen. Så når den ikke foregår gennem mails, facebook og telefonsamtaler med de frivillige lyd- og avfolk, foregår den i kirken med at sørge for at udstyret virker og er up-to-date, samt at udvikle på området.

Hvem er din favorit bibelperson og hvorfor? (Jesus gælder ikke)

David. Han er et eksempel på hvordan Gud bruger det uperfekte. Derudover er jeg fan af Davids råb til Gud og hans ærlighed.

Hvad var den sidste bommert, du lavede?

Jeg vil til stadighed påstå at det ikke var min skyld…Men, på Arvids tour for et par uger siden, var vi i Nordvestkirken i København. Jeg var med som lydmand. Da præsten går op for at byde velkommen, er der ingen lyd i mikrofonen. Han taler heldigvis okay højt, så de fleste hører det nok, men jeg febrilsk prøver at lure hvad der er galt. Arvid går så i gang med at tale også. Men da der er masser af lyd i hans in-ear monitor, ænser han åbenbart ikke at folk overhovedet ikke kan høre hans rolige, blide stemme. Her render jeg forvildet rundt bag mixeren og forsøger at finde fejlen! Bandet går i gang med at spille, og sekundet inden første linie skal synges, ser jeg en knap på mixeren, der ikke lyser – hvilket den burde. Jeg får trykket på den, og første sangen høres højt og tydeligt.

En eller anden pilfinger har været henne og trykke på noget mens vi var ude og spise!

Hvad er din yndlings lovsang og hvorfor?

Hillsong United – Closer Than You Know

Jeg er som oftest mere fascineret af lyduniverser end jeg er af ord. Der er masser af kontraster i det nummer. Jeg er vild med det intime sat sammen med det storladne i denne sang.

Hvad bliver du aldrig god til?

Lave mad uden opskrift….

Hvordan ser din fredag aften ud?

Det er meget forskelligt. Oftest er jeg bare hjemme og hygge med min familie og se Disney-Sjov og spise slik. Andre gange er jeg ude på musik/lydjobs.