Aarhus Care er et projekt, som er drevet i samarbejde med Blå Kors Danmark og KSA Aarhus med økonomisk støtte fra TrygFonden. Projektet drejer sig om at tilbyde gratis psykologisk rådgivning og terapi til voksne personer over 30 år i Aarhus Kommune. Teamet i Aarhus Care består af to primære koordinatorer og derudover et stort hold af frivillige psykologer, terapeuter og psykologistuderende.

AarhusCare

Formålet og ønsket med projektet er at hjælpe voksne borgere, der har det svært i livet eller er gået i stå med at få hjælp fra andre tilbud. Aarhus Care søger at hjælpe folk med at navigere i tilværelsen og vil derfor hjælpe de, som ikke kan betale for private forløb hos praktiserende psykologer eller psykoterapeuter.

Værdigrundlaget for projektet er, at alle mennesker har ret til et værdigt liv, ret til respekt og ligeværdighed. Derfor er ambitionen at møde hver enkelt person med empati og omsorg, og dermed vægtes den tillidsfulde relation rigtig højt.

Start et forløb i Aarhus Valgmenighed

Projektet er allerede i gang, så det er nu muligt at starte et forløb hos Aarhus Care i Aarhus Valgmenighed. Konkret betyder det, at der lige nu hver torsdag sidder 2 psykologer i Aarhus Valgmenigheds lokaler og afholder samtaler.

Du kan læse mere om Aarhus Care via deres hjemmeside som er https://aarhus-care.dk/. Det er også via hjemmesiden at du kan række ud efter hjælpen og søge om at starte et forløb, så det er ganske nemt at komme i gang (du kommer til ‘Søg hjælp’-siden ved trykke her).
Aarhus Care ønsker at hjælpe folk, der er tynget af ensomhed, relationsproblemer, familieproblemer, psykisk sårbarhed eller noget tilsvarende. Tilbuddet er for dem, som ikke selv har et økonomisk råderum til at betale for et forløb hos en privatpraktiserende psykolog eller terapeut.

Hvis du din interesse er vakt og sidder tilbage med spørgsmål omkring Aarhus Care, så tag endelig kontakt til os på aarhus@valgmenighed.dk.
Det kan også tænkes at du ikke selv har brug for et forløb, men at du er kommet i tanke om nogen, som har brug for at høre om dette tilbud, så tøv ikke med at sprede ordet om Aarhus Care.