Af Jane Baumgartner

Aarhus Valgmenighed er en menighed med mange børnefamilier der knytter til ved Formiddagsgudstjenesten og Børnekirken. I løbet af 2020 vil vi sætte fokus på trivsel, så børn og voksne i større grad oplever ÅVM som deres kirke. En af nøglerne til det er at skabe og understøtte relationer blandt børn og voksne, så ingen har oplevelsen af at stå alene– men finder støtte og opmuntring ved blandt andet at mødes til gudstjenesterne.

En måde at skabe relationer på tværs er, at dele et måltid. Det er derfor planen, at vi i løbet af 2020 vil have fællesspisning en gang om måneden i forlængelse af Formiddagsgudstjenesten. Vi starter allerede med dette nu på søndag den 12. januar 2020, hvor vi håber, så mange som muligt har lyst til at blive og spise frokost sammen efter gudstjenesten. Det vil være til familievenlige priser 🙂

Der er planlagt to familiegudstjenester i foråret 2020, hvor alle i familien i alle aldre vil være samlet inde i kirkerummet under hele gudstjenesten. Ved disse to gudstjenester vil der også være fællesspisning og herefter aktiviteter, der retter sig mod hele familien.

Datoerne for familiegudstjenesterne er den 23.2. 2020 (Fastelavn) og den 24.4.2020 – begge kl. 10. Sæt allerede nu kryds i kalenderen!

Der vil umiddelbart efter gudstjenesten på søndag den 12.1. være et lille uformelt forældremøde i Noahs ark, hvor jeg gerne vil invitere alle forældre til en præsentation af tankerne omkring tiltag i børnekirken mhp. at højne trivsel blandt børn i kirken. Læs evt. igen den mail, jeg sendte ud kort før jul, hvor alle disse tiltag er beskrevet nærmere. Du kan finde den lige her.

Det er vores alle sammens håb, at både børn og voksne alle må have det godt i kirken. Lad os sammen skabe en god fællesskabs-kultur!