Vi har i Aarhus Valgmenighed valgt at holde tre gudstjenester med fysisk fremmøde Påskesøndag d. 4. april. Det har vi valgt at gøre, fordi vi Påskesøndag er en helt særlig og central dag for kirken, så derfor ønsker vi på denne dag at prioritere, at vi kan mødes og fejre Jesu opstandelse sammen. Vi synes det er vigtigt, at vi netop på denne dag kan være sammen om den vigtigste begivenhed for tro.

Det betyder desuden også, at denne søndag ikke er udtryk for en ny praksis omkring gudstjenester generelt, hvor planen stadig er at fortsætte med onlinegudstjenester indtil vi igen kan afholde mere normale gudstjenester

Tre gudstjenester med 70 personer

Det kommer til at være sådan, at der vil blive tre gudstjenester d. 4. april. De kommer til at foregå klokken 10, 11 og 12. De har alle en varighed på 30 minutter, da det er anbefalingen fra myndighederne. Derudover vil gudstjenesterne afsluttes med én fællessang, hvorimod de øvrige sange vil blive sunget af lovsangsbandet.

Der er 70 pladser til hver gudstjeneste, og du kan allerede nu hente din billet på tilmelding.åvm.dk. Gudstjenesten klokken 10 vil blive livestreamet som normalt, så man også kan følge en påskegudstjeneste online.

Børn i alle aldre er meget velkommen og der vil blive delt påskeæg ud til alle børn der kommer til gudstjenesten. Derudover vil der også være mulighed for at bruge gården eller parkeringspladsen til at lege og være udenfor hvis der er brug for det, selvom vi bestræber os på at gøre gudstjenesterne familievenlige, så alle kan være med.