Af Keld Dahlmann, Kst. Valgmenighedspræst

Vi lever i en opbrudstid, hvor spiritualitet, tro og Gud igen er på dagsordenen mange steder i vores samfund. Personer kendt i offentligheden taler om tro, kirkegang eller bliver døbt. Flere medier sætter emner om religion og tro til debat, og i den politiske debat indgår kristendom og religion i højere grad som som en faktor.

Det er enorm mulighed for os som kirke, hvis vi møder mennesker med både åbenhed og frimodighed, i forhold til hvad troen på Jesus betyder i vores eget liv. Over 6 uger mellem påske og pinse vil vi som prædikanter hjælpe med, at sætte ord på TRO i forhold til mennesker som er nysgerrige, uafklarede, søgende eller skeptiske.  Vi vil se på forskellige tilgange til TRO – fordi mennesker er forskellige. Vi opfordrer til, at du inviterer din ven, kollega, studiekammerat eller nabo med til søndagens online gudstjeneste hos dig eller sender dem linket. Du kan ligeledes invitere med til hverdagsgudstjenester, som også indgår i temaserien.

Vi håber, at det bliver til mange gode samtaler om tro og den åndelige dimension tilværelsen, med nogle af dem som er nysgerrige i forhold til din tro, eller leder efter en vej til at finde troen.