Af David Munch, studentermedhjælper

I midten: David Munch, Til højre: Christian Vestergaard. Resten er Christians kolleger og venner

Denne sommer fik jeg lov til at besøge Christian Vestergaard og organisation LAMB (som han arbejder for) i Bangladesh! Jeg er meget taknemlig for denne mulighed for, at se den vigtige rolle Christian og LAMB spiller i Guds mission for særligt den nordlige del af Bangladesh.

Deres vision springer ud af Joh. 10,10, hvor Jesus siger: ”Jeg er kommet, for at de skal have liv og have i overflod”. De ønsker at se folk i Bangladesh bliver forvandlet af Guds kærlighed og opleve Jesu liv i overflod i forhold til sundhed og retfærdighed. De tjener Gud ved at tjene de fattige og sårbare.

Organisationen har et hospital, en folkeskole, en kirke, forskellige sundhedsprogrammer, et træningscenter og meget andet. Jeg mødte mange ansatte, forældre, patienter, børn og folk med tilknytning til LAMB. Det var fantastisk at høre folks historier og syn på mission.

Jeg fik lov til at hjælpe i Christians engelskundervisning på folkeskolen, i praktisk arbejde, snakke og bede for patienter på hospitalet, være til andagt med en gruppe funktionshæmmede, bruge tid med kirkens ungdomsgruppe, være på forskellige ture og meget andet.

Jeg oplevede LAMB som et lys for Bangladesh, som leder folk mod Jesus og Guds godhed. Det var fantastisk at høre historier fra mennesker med muslimsk og hinduistisk baggrund, som var kommet til tro på Jesus gennem LAMB’s arbejde. Mange bliver velsignet gennem dette arbejde, og jeg blev selv velsignet af mit besøg. Stil gerne spørgsmål og hør mere om Christian og organisationen, når du ser mig i kirken. Og vær gerne med til at bede for dem i Bangladesh!