80 børn og 20 ledere fra AAVM var i september på Børnelejr på Rudehøj efterskole. Sara Dahlmann fortæller herunder, hvilken betydning sådan en lejr har for børnene.

Sjovt og vigtigtkrea-paa-boernelejr

Prinsessen og frieren, alias Poul Nyborg og Nic Skjøtt, stikker glade af – med en hale af hujende børn efter sig. Sketchen, som vises til festaftenen lørdag, er godt nok en klassikker, men responsen har nok aldrig været så umiddelbar. Ligesådan, da vi søndag morgen oplever Jesus og Peter holde hinanden om skulderen, mens de går ud, efter deres alvorlige samtale på stranden. Vi kan mærke, hvor vigtigt det var, at Jesus og Peter blev venner igen.
Sjov og vigtig var det fordi der var masser af tid til leg, og til at stå i kø ved slikboden, og fest med fint tøj og lækker mad og et dansegulv, der gyngede. Og til at sidde ved krea-bordet, spille i hallen og være på løb! Og tid til at få nye venner og til at fordybe os i en historie fra Guds ord.

Fordybelse

5-6 energiske børnestemmer og Elises klaverspil ledte os i en masse lovsang, og vi fordybede os i historien om disciplen Peter. Vi så hvordan Peter blev kaldet af Jesus til at følge ham, og hvordan Jesus gav ham et nyt navn, hvordan Peter var modig og gik på søen, og hvordan han totalt svigtede Jesus. Og hvordan Jesus tilgiver ham og kalder ham igen. Det er vores håb at børnene må huske og må spejle sig i den historie – for det samme gælder jo os.

Fællesskabimg_6298

Menighedens børn, i alt 250 børn, kan ligesom vi voksne være lidt overvældede i forhold til størrelsen af vores kirke. På børnelejr er det muligt at få en ny ven. Og snakke med de voksne i lang tid. Vi får en fælles oplevelse, som er referenceramme næste gang vi ses. Det er rigtig godt for følelsen af at høre til!

Så tak for en rigtig god lejr til alle børn og voksne som var med! Det må vi hellere gøre igen!

Sara Dahlmann, leder af Børnekirken. sarada@valgmenighed.dk

P.S.: Hvis du kan mærke at du gerne vil være en del af det som sker i kirken for børn og unge, eller blot er nysgerrig, så tøv ikke med at spørge. Vi har mange børn og har brug for mange frivillige på de forskellige teams. Kom og vær med!