Kære menighed

Hvor er det godt at møde jer igen efter sommerferien. Vi har glædet os til at dele menighedsliv sammen med jer, og er gået i gang med arbejdet omkring den næste sæson, der står for døren.

Stabsdage

Vi har haft 3 dages fælles opstart med hele staben på Ådalen Retrætecenter, hvor vi har haft mulighed for at søge Gud sammen, få væsentlige samtaler omkring vores fælles samspil på staben og påbegynde planlægningen af efterårets gudstjenester og events. Torsdag aften var MR forbi til fællesskab, teambuilding og festaften.

Vi er særligt glade for, at der her efter sommeren opstarter 3 nye på frivillig stab, hvilket betyder, at de giver en arbejdsdag om ugen i en stabsfunktion. Det drejer sig om:

• Daniel Østerby – 25 år og læser samfundsfag. Skal arbejde som trainee for David Viftrup og hjælpe bredt med hans opgaver. Som trainee er der også indlagt personlig udvikling gennem et træningsforløb med boglæsning og sparring- og coachingsamtaler.
  • Peter Ellerbek – 27 år og læser teologi. Skal arbejde som pastoral assistent for Hans-Christian Vindum Pettersson og støtte ham i hans opgaver.
  • Filip Arnbjerg – 33 år og er uddannet pædagog. Skal arbejde i børnekirken sammen med Jane baumgartner.

Det har stor værdi for os, og vi glæder os til at udvikle samspillet med dem.

Efteråret i ÅVM med Covid–19

Før sommeren valgte vi at fortsætte med at afholde to gudstjenester hver, søndag som ligger tæt på hinanden, så de kan afholdes med ét team. En stor del af den beslutningen byggede på, at vi havde brug for en model, som vi kunne planlægge hele efteråret efter, da vi i en længere periode havde levet med stor omskiftelighed, der gav dårlig mulighed for planlægning af de frivillige opgaver omkring gudstjenesten. Samtidig skulle planen kunne fungere i genåbningsfase 4, med mulighed for tilbageslag.

Med den nuværende udvikling i Covid-19 i Aarhus er vi taknemmelige for det valg.

Vi kan med det nuværende setup sikre, at der er gudstjenestemulighed for flest mulige, samtidig med at vi kan skabe tryghed for alle, når vi mødes. Vi holder os tæt op af de retningslinjer, der udstikkes, og følger kirkeministeriets vejledninger ift. kirker og kirkelige arrangementer.

Der er stadig fokus på at skabe en online gudstjeneste af høj kvalitet, så alle har mulighed for at følge med, når der ikke er mulighed for at være tilstede på Mjølnersvej. Samtidig oplever vi også, at folk følger med i online gudstjenesterne, som ikke normalt har deres gang i ÅVM. Derfor kommer vi til fortsat at udvikle dette medie.

Menighedsmøde
På onsdag d. 26. august er der indkaldt til menighedsmøde i ÅVM kl. 19.30 for alle medlemmer. Vi glæder os til at dele endnu mere om, hvad der sker i kirken og mødes med jer alle. Husk tilmelding på tilmelding.åvm.dk

På vegne af daglig ledelses team

David Viftrup