Nyt fra daglig ledelse

Vi kan mærke, at det nye år rigtig er kommet i gang. Klynger og cellegrupper mødes rundt omkring i Århusområde. Et par af klyngerne mødes jævnligt på Mjølnersvej, da de har en størrelse, som gør det svært at mødes i en lejlighed. Et dejligt luksusproblem, og fedt at mærke aktiviteten og motivationen hos klyngelederne og deltagerne.

Derudover er flere arrangementer sat i søen. Der er blandt andet medlemskursus i næste uge. ”DigDeeper” har opstart d. 26. februar, og kører hele foråret. I aften er der ”Wave” i kirken, der samler gymnasieunge fra helt Østjylland, og der er Kreativ gudstjeneste d. 9. maj i kirken, hvor Peter Pedersen involverer Oasehøjskolen i opsætningen.

Siden begyndelsen af det nye år, har vi på gudstjenesterne haft fokus på at (gen)opdage Jesus. Vi håber, at de forskellige vinkler har været berigende og givet næring til troen og forståelsen af, hvem han er, og hvad han gør.

Indsættelse af Hans-Christian Vindum Petterson

Hans-Christian er i fuld gang i jobbet i ÅVM, og vi har nu endelig fået bekræftet dagen for hans ordination i Domkirken, hvilket bliver torsdag d. 14. marts kl. 17.00. Dette betyder, at vi også endeligt kan planlægge indsættelse af ham her i ÅVM. Dette bliver d. 31. marts, hvor vi afholder indsættelsesgudstjeneste for ham. Det vender vi tilbage med nærmere info omkring.

Frivillig fredag

På staben arbejder vi med at gøre fredag til ”frivillig fredag”, hvor vi vil invitere til at være med til at løfte fælles opgaver, bruge dine professionelle kompetencer i menigheden og/eller lægge dele af jeres planlægningstid her på Mjølnersvej i et miljø, hvor andre frivillige og staben allerede arbejder. Måske har du mulighed for at deltage i det? Vi kommer vi til at fortælle mere om dette i den kommende tid.

Hør morgenandagt fra ÅVM på Podbean

Som stab mødes vi hver morgen tirsdag – fredag til en fælles andagt kl. 8.30. Til andagten bliver der også delt et ord, som vi optager og lægger ud på Podbean, hvor det er muligt for alle at høre det. Hvis du er interesseret i at følge disse andagter, og få et ord til dagen, så download Podbean app’en og søg på “Tidebøn”, så kan du høre dem løbende. Der lægges en ny op hver tirsdag, torsdag og fredag.

Er du i nærheden af ÅVM om morgenen, er du meget velkommet til at deltage.

Tak for gaverne

Igennem årets første måneder har vi på vanlig vis samlet ind på gudstjenesterne. Denne gang til Åbne døre, to udsendte medlemmer, nemlig Christian Vestergaard og Kasper Breindahl og Hjælp til hjemløse. Det har givet følgende resultat

Åbne Døre: kr. 21.313

Kasper Breindahl på Sat7: kr. 10.653