14712894_10153796965927413_4642466457385504722_oOlivia Braüner Bjerge

Jeg fik lov til at bede adskillige timer i kirkens 247-bønne rum. Det var en dejlig oplevelse at tage ned i kirken, lukke hverdagen og travlheden uden, og bare få lov til at bruge den næste time eller flere i bøn. Bederummet inspirerede til at bede for forskellige emner og på forskellig måde. Her oplevede jeg at kunne finde frihed og ærlighed i min bøn til Gud. Det var en mulighed for at søge ind i et intimt nærvær med Gud, som jeg finder svær selv at skabe i hverdagen. Jeg fik lov at træde frem i syndsbekendelse, guidet af salme 51, danse rundt med Helligåndens fylde, falde på knæ for korset, hvile i Guds nåde og faderlige kærlighed, læse Guds direkte ord ved at trække mannakorn, læse andres bønner og lade Ånden gå i forbøn for kirken.

I bøn for kirken oplevede jeg at blive mindet om at se kirken som Jesu legeme og at kirken har brug for læge og heling. Derudover blev jeg mindet om hvor kær Jesus har hans menighed og har et dybt ønske, om at hele og læge det brudte. Jeg fik lov til at udtrykke min frustration over at Gud ikke bare løser konflikter, og efterfølgende en vished om, at han ønsker at løse konflikter og er i gang. Jeg blev mindet om at have tillid til at Guds værk er i gang, at han er nær og har styr på det. Det bedste vi kan gøre, er; ”Ikke være bekymrede for noget, men bring i alle forhold jeres ønsker frem for Gud i bøn og påkaldelse med tak.” Fil. 4,6.

 

14191956_10210582282057953_238862183185642713_nEmil Rindom Hansen

Det var første gang, jeg var en del af en hel uge med 24/7 bøn, og det var en super god oplevelse.Gennem ugen tænkte jeg flere gang på, hvorfor det egentlig er, at vi beder. Hvis Jesus ikke opstod, hvis Gud er en død Gud, så er 24/7 bøn egentlig helt til grin. Men hvis Jesus virkelig opstod, og hvis Gud virkelig er levende, så giver det mega god mening at bede uophørligt. Jeg tror på, at vi beder til en levende Gud, og det blev utrolig stærkt for mig gennem ugen. Derfor håber jeg også, at vi som menighed vil blive ved med at bede, for når vi beder, har Gud lovet, at han er nær og at han vil gribe ind i vores liv.

 

12046769_10207660465328561_8106220829230138293_nRebekka Kjær Jacobsen

Det var en uge, hvor vi som menighed, som familie, sammen søgte Gud med alle vores frustrationer, bekymringer og håb over ÅVMs fremtid. Der var en salig ro i lokalet, den slags ro man kan være i timevis uden at blive rastløs. Det var stærkt at læse de mange noter der voksede frem i ugens løb, som alle vidnede om en længsel efter samhørighed, indbyrdes kærlighed og at Guds nærvær, fred og forsoning måtte fylde hjerterne. For mig var årsmødet et vidnesbyrd om, at når vi sammen vender os mod Gud, så svigter han os ikke. Årsmødet emmede af forsoningsstemning og taknemmelighed i alle retninger, på en måde som kun Gud kan gøre det.

 

 

14368862_10210664128498603_3927181791033421759_n

AnneMette Schjoedt-Pedersen

Jeg blev introduceret til 24/7 bøn for 4-5 år siden, og jeg har siden med fryd booket mig ind, lige så snart kalenderen kommer op. Jeg kan bedst lide at gå ind i det rolige lønkammer, når kirken og verden omkring det også bliver stille. Så får jeg en stærk oplevelse af at være en lille tryg prik allerinderst i universet. Det er Arvids fine idé, at vi beder i ugen op til Årsmødet og i år følte jeg virkelig nød for min kirke og for os selv i den. Jeg ved jo ikke, hvad det er, der sker, men Ånden føles bare så utroligt nær. Det er som om samtalen med Gud er mere tæt og fortrolig end når jeg ellers beder. Jeg blev mødt af trøst og fik modet tilbage. For:

“Jesus er den samme. I går, i dag og i morgen” – uanset hvad vi mennesker gør.

 

337053_3110459233334_1289618864_oSimon Lind Kappel

24/7 bøn har på mange måder været med til at forme mit bønsliv gennem årene. Gud har altid på en særlig måde mødt mig i bønnerummet, og det gjorde han også denne gang. Jeg oplevede hvordan Guds nærvær var til stede i rummet på en særlig måde. Særligt i bønnen lige op til årsmødet og under årsmødet havde jeg en klar oplevelse af at Gud var til stede i bønnerummet og ønskede at være sammen med os som kirke og individer. Noget af det særlige for mig ved 24/7 bøn har ofte været at jeg committer mig overfor andre til at bede. Det gør det nemt for mig at prioritere bønnen og det betyder meget at jeg tager hen til et bederum hvor mange andre har bedt før mig.. Bønnerummets stilhed var for mig med til at minde mig om at i relationen til Jesus skal jeg ikke præstere en særlig flot bøn, men jeg kan få lov til at være i det uperfekte og i ordløsheden sammen med Jesus som accepterer og kender mig fuldt ud. De mange nedskrevne bønner, billeder og bibelvers som blev hængt op i bønnerummet i løbet af ugen var desuden med til at gøre Guds storhed tydelig for mig, og jeg synes det var dejligt at læse om hvordan Gud møder os på så mange forskellige måder gennem bønnen.

 

15387550_10154833645654743_320456552_oSimone Nygaard Madsen

Derhjemme synes jeg, at det kan være lang tid at bede i en hel time. Både fordi jeg ofte ikke har nok bedeemner til at fylde tiden ud og jeg kan nemt blive optaget af at skulle andre ting. Derfor overraskede det mig at jeg endte med at tilbringe 1-2 timer i bønnerummet hver eneste dag i 24/7 ugen. Jeg blev lagt en masse bedeemner på hjertet den første dag og måtte skynde mig at tilmelde mig igen næste dag, så jeg kunne fortsætte. Sådan oplevede jeg det hver dag, at Gud havde mere at sige til mig og lagde mig flere ting på hjertet. Måske særligt fordi jeg var i de omgivelser og udelukkende havde fokus på Gud. At bruge så meget tid på at søge Gud hver dag havde stor effekt på hele min uge, hvor jeg følte mig gennemsnitlig mere fredfyldt og fri fra bekymringer end normalt.

Derudover var jeg så priviligeret at få lov til at bede sammen med en anden fra kirken, hvor jeg blev mindet om vigtigheden af at praktisere bøn med andre. Det er jo fantastisk at bruge tid på at bede sammen!! Bare to og to, ikke altid alene.. At bede sammen for kirken, for hinanden, for Aarhus og hvad vi ellers har på hjertet. Det skal jeg klart gøre noget mere.

 

 

 

 

One thought on “24/7bøn – oplevelser

  1. Dejligt at læse jeres forskellige indslag, og om hvad I oplever Gud formidler og hvad det har gjort ved jer, gennem det at være sammen med Gud selv og andre i bøn.
    TAK for åbenhed og frimodighed til jer alle.
    🙂 fra Ruth

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *