Af Simone Nygaard Madsen

Onsdag d. 12. september var 650 mennesker, fra forskellige kirker i Aarhus, samlet på Train til et brag af et arrangement. Lovsangsbandet, med Arvid Asmussen og Simon Walsøe i front, spillede en god variation af velkendte og ukendte sange. Det var opsigtsvækkende at høre 12-mandsbandets forskellige musikalske stilarter, som repræsenterede de forskellige menigheder. I baren stod præsterne, fuldt udrustet i præsteskjorte, klar til at betjene gæsterne – på mange måder udfordret, og samtidig glade for at de ikke alene havde ansvaret for dankortbetalinger og cocktails.

Anders Michael Hansen: “Det var sjovt at være i øjenhøjde med folk, og betjene dem sammen med de normale bartendere, som havde mere styr på det, end vi præster havde. Meningen var at folk kunne komme og spørge om alt mellem himmel og jord – altså sjælesorg i baren – men det var der sådan set ikke så meget tid til. Der er bare run på, bag sådan en bar! Flere af bartenderne nød musikken og lovsangsstilen – en sagde:”smart at man kan teksten på scenetæppet og synge med!” – det var helt nyt for dem! Så nogen gange er kirken foran kulturen!”

Dina Al-Elhayem (Dinas dates) gav et kraftfuldt interview, hvor hun med hele sin personlighed, udfordrede os til at være mere åbne og gennemsigtige med vores tro, især overfor folk, der endnu ikke kender bredden, højden og dybden af Guds kærlighed. Tilbage står vi med en rungende genklang af ordene: “Hvorfor var der, i løbet af mine 30 år, ikke nogen der fortalte mig om det her?!

Forbøn

Ved forbønsområdet var der et særligt Gudsnærvær, som skabte berørte mange mennesker. En af forbederne fortæller:

Det var et stort privilegium at være med på forbønsteamet til 1Voice. Teamet bestod af ca 12 personer fra seks forskellige kirker som stod til rådighed for forbøn.  Aftenen igennem var der en lind strøm af mennesker, der ønskede forbøn af mange forskellige årsager. Jeg anslår, at der nok ca var 30-35 mennesker, der blev bedt for.

En ung mand, jeg og en anden fra ÅVM var med til at bede for, fik en klar berøring af Gud; et stort kærligt knus fra Gud og blev sat fri for frygt, bekymringer om sin fremtid og manglende selvværd – negative ting, der ind i mellem fik et fysisk udtryk med ondt i maven og andre steder.
Da vi bad så vi skuldrene sænke sig i afslappethed, ansigtet strålede af fred og glæde og en stille rislen af Guds nærvær gik gennem hans krop. Gud er god!”
Har du et vidnesbyrd?
Hvis du har en historie, et vidnesbyrd, eller andet du har lyst til at dele, så er du velkommen til at skrive til simone@valgmenighed.dk. Vi vil meget gerne høre, hvad Gud har gjort for dig eller nogle du kender.
Tak til alle for en fantastisk aften. Vi ønsker helt sikkert 1Voice gentaget!