Er du interesseret i, om der er mere mellem himmel og jord, eller der er alternativer til de traditionelle behandlingsformer?[…]Du kan få readings indenfor clairvoyance, englehealing, håndlæsning, tarotoplæg og auratydning. Lad dig desuden friste af de flotte smykker, sten, krystaller og spændende naturprodukter. Sådan skriver Krop, sind, ånd helsemesse Århus på deres hjemmeside. Nogle ÅVM’ere var igen i år taget på messen for at stå i stand, men hvorfor egentlig det?

Lilli-Ane og Anders Kristensen fortæller: De mennesker som kommer på messen er spirituelle, åbne søgende. Mange blander ting sammen fra forskellige overbevisninger og trosretninger. Det kan derfor godt virke meningsløst, når vi lige har bedt for nogen, at de helt ukritisk går videre til håndlæseren på standen ved siden af. Alligevel oplever vi det som en stor velsignelse at få lov til at stille sig til rådighed for Gud og se, hvordan han berører de mennesker, vi får mulighed for at bede for.

Vi oplever stort set hver gang, at de beskriver en dyb fred og ro efter forbønnen. En ville gerne bedes for, hvis vi kunne få en vandåre under hans hus til at forsvinde. Det påvirkede hans led i form af uro/smerter. Efter vi havde bedt for ham, spurgt vi til om han kunne mærke noget: Er du vild mand, der er så meget energi her. var hans respons. Han omtalte så energien som Kristus-energien Det kunne jeg [Anders] tildels give ham ret i, men korrigerede ham i, at vi tror det er Hellighånden. Vi bad også for et middelalderende par fra vestkysten. De havde ikke nogle specifikke bønne emner, men de blev alligevel berørt af bønnen. De havde aldrig prøvet at blive bedt for på den måde. Vi fik begge en ordentlig krammer af dem efterfølgende. Det blev vi lidt overraskede over.

Vi tror ikke, det er forgæves at bede for folk på messen. Vi tror, at der bliver sået ‘frø’ i mennesker, som får en berøring af Gud. Jesus bad for de 10 spedalske, men kun en kom tilbage og takkede efter helbredelsen. Jesu lignelse om sædemanden fortæller os også, at det ikke er op til os at vurdere om det kan betale sig, men at det er Gud, der giver væksten. I de fire timer vi var på messen, var der flere der fik en bibel og nogle gav udtryk for, at de gerne ville være med på alfa-kursus. Det er spændende at se, hvad Gud gør.