Børnekirke under de nye retningslinjer

Som flere af jer oplevede, var der igen mulighed for at komme til gudstjeneste og børnekirke i søndags. Det var så dejligt at se mange af børnene igen :-).

Vi har under de nye retningslinjer åbnet op for to spor. Et for børn i alderen 4-6 år et for 7-9 årige. Indholdet vil primært være bibelfortælling i børnehøjde.

Hvorfor 2 spor og ikke 5 som vi plejer?

Baggrunden for at vi ikke åbner flere spor, er de begrænsninger, som retningslinjerne skaber. Der er et max antal personer, der må være i hvert rum. I de mindste lokaler, er det er antal på under 10 personer, og i de største er det et max omkring 20 personer. Vi har regnet frem og tilbage på det, og vi ser det ikke muligt at åbne flere lokaler uden for stor risiko for, at alle ikke kan være med. Det er vigtigt for os at undgå dette.

I det nye gudstjeneste setup er det målet, at gudstjenesterne har en varighed på omkring 60 min. Vi håber, det kan gøre det muligt for de ældste børn at være med i kirkesalen, mens vi har de nuværende retningslinjer.

For at kunne være i lokalerne med uden at blive for mange, vil vi ændre lidt på lokalefordelingen. Det betyder at:

• 4-6 årige er i Frirum
  • 7-9 årige er i Himmelrummet
  • Minikirkebørn kan bruge Luftrum og Hjerterum

Opstart af Frisbee og Teenklub

Til gengæld åbner Teenklubben og Frisbee igen i juni!

Teenklubben starter onsdag den 10. juni kl. 19-21, og Frisbee starter tirsdag den 9. juni kl. 18.30-20.30. Lederne vil være instrueret i de gældende restriktioner og retningslinjer; I kan trygt sende jeres børn afsted!

Retningslinjerne i børnekirken

På grund af retningslinjerne der gælder omkring at holde 1 meters afstand og undgå berøring af de samme ting, arbejder vi på at finde gode løsninger for aktiviteter, som stadig vil give en god oplevelse for børnene.

Fejrer man gudstjenesten hjemme, vil der være mulighed for online børnekirke på kirkens YouTube kanal. Indholdet af børnekirken online og ”live” i kirken vil være næsten enslydende. Online børnekirke kan ses her

Der kan hentes tegning og opgaveark til udprint her

Jeg glæder mig til at hilse på jer alle og jeres børn

Mange hilsener