Af Hans-Christian Vindum Pettersson

Onsdag d. 02. marts er det askeonsdag, hvormed indleder en fælles fastetid op mod påske vi i ÅVM.

Der findes mange traditioner for fastetid i den globale kirke. Nogle har fokus på afholdenhed & simplicitet, andre på generøsitet & næstekærlighed; nogle søger Gud i retræte & stilhed, andre i fælles bøn & sang.

Som menighed ønsker vi at bruge denne fastetid til at søge Gud gennem personlig faste og fælles bøn. Vi længes efter at se Hans godhed og kraft forløse og bryde ind i vores liv og verden.

Vi ønsker i år at inspirere, skabe retning og understøtte faste og fælles bøn med tre tiltag under emnet: SØG GUD!

• Vi vil inspirere til at faste med en introvideo og opfordrer til at begynde med askeonsdagsgudstjeneste d. 2. marts kl 19.30 i kirkesalen. Det er godt at begynde fasten med at få korset tegnet for vores pande som et memento; en påmindelse om vores forgængelighed og om den bærende relation til Jesus vi har.
  • Vi vil hver uge motivere til et fælles bedeemne for den følgende uge. Der er så meget som trænger til Guds indgriben og som dermed fortjener vores bøn og opmærksomhed. Vi oplever også, at det er en tid til at kalde kirken sammen i bøn (Læs eller genlæs evt. ApG 2,37-47 og ApG 4,23-37 til inspiration).
  • Vi vil hver onsdag kl 16.30-17.30 lede fyraftensbøn i kirkesalen. Fastetiden er lang for de fleste og derfor vil vi understøtte hinanden ved at mødes mere. En af de ansatte vil lede en samling med tid til personlig bøn, bibelmeditation, stilhed til fordybelse og forbøn for ugens bedeemne og hinanden.

Vi håber I vil være med til at bruge tiden til at stille skarpt på åndelig sult, til at søge fællesskab sammen i bøn og til at faste for Gud.