Velkommen ombord i vores luftfartøj!

Hermed en invitation til alle, som gerne vil med på ekspedition i livet og troen. Vores formål er at skabe et inkluderende og kreativt fællesskab som ramme om debat af samfundsaktuelle emner – sat i relation til tro og kirke. Via oplæg og debat håber vi på sammen at nå op i højere luftlag, hvor der er udsyn og overblik. Samtidig forsøger vi at tænke kirken ”ud af reservatet” ved at mødes i neutrale omgivelser på Folkestedet i Aarhus C – og ved at have fokus på fællesmenneskelige problematikker. Vi vil gerne være kreative i vores form og håber, at klyngen bliver katalysator for holdningsdannelse og for aktiv deltagelse i kirken og samfundet.

Det beskæftiger klyngen sig med

I første sæson beskæftiger vi os med emner såsom forbrugersamfundet, boformer, introvert/ekstrovert personlighed – og tager på vandretur på Oldtidsstien ved Moesgaard. Vi ønsker at være hinandens medrejsende og tage aktivt del i hinandens liv. Fællesskabet er for alle der kan relatere til formålet, eller som blot er nysgerrige efter at prøve det af. Vi er optagede af, hvordan klyngen både kan appellere til mennesker uden kirkelig baggrund og inspirere os, der i forvejen kommer i kirken. Vi vil arbejde på, at alle kan føle sig set og inkluderet uanset livssituation.

Hjernerne bag Fliegen Sie mit

Klyngens initiativtagere og styregruppe består af fem personer. Alice Aagaard Petersen er cand.mag. i kunst og litteratur, har arbejdet som informationsmedarbejder og er nu blogger for plusbog.dk samt leder af en skrivegruppe på Godsbanen. Peter Pedersen er bachelor i psykologi, selvstændig underviser samt tegneserietegner. Han står bl.a. bag striben ”Im beruf” i Weekendavisen. Torsten Hartvig Petersen er uddannet arkitekt og psykoterapeut. Han er særligt optaget af fællesskabets dynamik og helbredende kvaliteter. Britta Klitgaard er uddannet lærer og kordegn, er medhjælper på et kirkekontor samt skriver og tegner/maler. Preben Klitgaard er uddannet indenfor regnskab, læreruddannet – og har arbejdet i en a-kasse. Sideløbende har han læst teologi.

Mødetidspunkter

Vi mødes den første søndag i måneden kl. 10.30 til 13.00 på Folkestedet, Carl Blochs Gade 28, Aarhus C. Første gang er søndag den 6. oktober 2013. Prisen er kr. 50 og er inkl. morgenmad/brunch.

Tilmelding på mail: p.klitgaard@stofanet.dk og yderligere oplysninger på tlf. 86 12 63 62 (Britta og Preben Klitgaard)