Af Katrine Larsen (renskrevet af Ane Franksen efter interview)

Min historie starter i sommers, da jeg var på UMOs familielejr. Dér oplevede jeg, at Gud talte til mig gennem et maleri, og han sagde: ”Jeg vil gøre alting nyt!” Hvordan det forgik, og hvad der skete i mig, er en historie i sig selv, men jeg var opmuntret! Og jeg tog derfra med en forventning om, at Gud ville noget med mig. Jeg forestillede mig, at det nok havde noget at gøre med mine smerter efter mit voldsomme kejsersnit. Men det skulle vise sig, at handle om noget langt større og mere livsforvandlende.

Jeg har gået med store smerter i 7 år. Dels efter et kejsersnit uden bedøvelse, dels af bækkenskred, som har gjort, at jeg ikke har kunnet sidde, gå eller bevæge mig frit uden at være plaget af ubegribelige smerter i alle døgnets timer. Jeg havde prøvet alle former for behandling og havde bedt en milliard-million gange til Gud. Til sidst giver man lidt op. Det var blevet til en del af mig. En præmis for mit liv. Jeg havde accepteret, at jeg var ”sådan én, med smerter”. Jesus kunne ikke helbrede mig.

Et par måneder efter Guds løfte om, at ”gøre alting nyt”, sad jeg så på DigDeeper i Aarhus Valgmenighed. Jeg vidste faktisk ikke rigtig, hvad det var, og hvad jeg skulle forvente af kurset, men vi var en gruppe fra min kirke, Randers Husmenighed, som tog afsted sammen.

Første aften underviste Linda om løgne og sandheder – om at identificere stemmerne i vores liv. Og hun tog os med på en meditations-vandring med Jesus (A stroll along the sea of Galilee). Jeg kan ikke rigtig huske, hvad det egentlig var, vi skulle, og jeg fulgte vist ikke helt ”reglerne” for meditationen. Men jeg mødte Jesus. Han kom til mig og afslørede en løgn, som jeg har troet på i så mange år: At Jesus ikke kunne helbrede mig! Jeg fik åbenbaret, at et liv i smerter ikke var sandheden, og ikke noget, jeg skulle acceptere som en præmis for mit liv.

Dér oplevede jeg en øjeblikkelig fysisk helbredelse af mit bækkenskred!

Pludselig kunne jeg sidde og gå, som jeg ikke havde kunnet i 7 år!

Jeg turde ikke fortælle det til nogen. Turde ikke helt tro på det. Jo dybere en løgn har været, jo dybere er aftrykkene i livet. Satan ville helt sikkert fastholde mig lænkerne…

Jeg gik en uge uden smerter. Og så kom de igen.

Den sidste aften i DigDeeper forløbet rørte Jesus ved mig igen, og denne gang helbredte han min skulder! Jeg følte en connection mellem min skulder og mit bækken, og jeg var nu fuldstændig helbredt! Som om Gud dobbelthelbredte mig!

Alle mine nervebaner skal til at tænke anderledes nu. Jeg har skullet genopdage mig selv! Jeg har oplevet en kamp for at beholde sandheden i det efterfølgende. Men min krop har fået kastet løgnen ud.

Nogle gange skal tøjet ligge i blød lidt længere for at skidtet rigtig kommer af. Sådan har min hjerne og mit hjerte også ligget i blød. Gud helbredte mig over to gange, måske fordi han gerne ville have mig ind i proces. Det var jo ikke kun en fysisk helbredelse, men Han ønskede at forvandle ånd, sjæl OG legeme. Der ligger en dyb kærlighed i dét.