Her er et uddrag fra bogens indledning, hvor Arvid skriver:

Jeg kan fortælle om det bedste og det værste. Om død og liv. Om svaghed og kraft. Om glæde og gråd. Om nærvær og fravær. Og jeg kan fortælle om Gud, og hvordan jeg har lært Ham at kende. Om Hans faderlige godhed og omsorg, Hans stærke arme, der kan bære mig, og om lyden af Hans stemme.

Det er blevet en ret personlig bog, og det kan måske minde om en selvbiografi. Men jeg er egentlig ikke den vigtigste karakter i historierne.

Jeg håber, at mine historier må være som et vindue, hvorigennem du kan se Gud. Som alle andre er jeg et brudt menneske. Og mit vindue er ikke så stort. Mit vindue præsenterer kun et sløret billede af Gud. Men forhåbentlig kan du alligevel genkende Ham, mens du læser. Måske kan du ane konturerne af Hans skikkelse, som kommer dig i møde, Hans brede smil og Hans udstrakte arme.

Og jeg håber, at mine historier må være som et spejl, hvori du også må opdage Gud i dine egne historier. At du må kunne se Guds trofaste nærvær i de bedste og værste øjeblikke i dit liv. Og at du – ligesom jeg – må blive inspireret til at lovsynge Gud for hans godhed og kærlighed, uanset hvordan livet ser ud.

Mine historier og mine sange hænger sammen. Nogle sange er skrevet og sunget på grund af mine omstændigheder. Andre sange er skrevet og sunget på trods. Men vigtigst af alt, så er mine sange skrevet ud fra en dyb tillid til Bibelens åbenbaring af hvem Gud er.

Hvert kapitel er sin egen fortælling, med en tilhørende sang som du kan lytte til, og en øvelse, som du kan arbejde med. De fleste øvelser er tænkt som spørgsmål, der skal hjælpe dig til at sætte ord på dine egne historier. Jeg håber, at denne bog ikke bare bliver fyldt med mine historier, men også med dine.

_____

Releasen fejres med en lovsangsfest i Aarhus Valgmenighed d. 24. oktober kl. 19.30. Alle er velkommen! Aftenen bliver en god blanding af fælles lovsang og tilbedelse, dryp af Arvids personlige historier og vidnesbyrd fra bogen, samt en lækker café. Se mere her.

Bogen udgives af Aarhus Valgmenighed.