Af Simone Nygaard Madsen

Denne lille artikel handler om ÅVM’s Instagram profil. Mere specifikt – takeovers. Mange af jer har allerede hørt om profilen og følger den på Instagram, men der er stadig mange som ikke ved at profilen eksisterer. Så mon ikke vi skal lave endnu et lille announcement?

HEY, VIDSTE DU: At ÅVM har en Instagram profil?
HVAD HEDDER DEN?: voresaavm.

HVAD SKAL JEG GØRE?: Start med at læse resten af denne artikel!

Godt – nu må vi snart være hele vejen rundt!

Det er ikke mit ønske at fortælle om profilen i sig selv, derimod ønsker jeg at sætte fokus på konceptet “take-over” og hvorfor det er så vigtigt at hele kirkens medlemmer får lov til at bidrage til inspiration og opmuntring. Vi lever i en tid hvor sociale medier også bliver betegnet som en form for fællesskab, og hvis man kombinerer det med vores forestilling om at vi har brug for inspiration fra andre og ikke kan være kristne alene, så passer Instagram profilen perfekt ind i vores vision. Vi ønsker nemlig at den skal være en inspirationskilde til dem som følger den, igennem de forskellige ting som bliver lagt op på profilen.

Tjeneste, tro, liv og kirke.

“Takeovers” handler om at du overtager profilen i en uge. Du får lov til at være den som lægger billeder, tanker eller andet som du finder relevant, op på profilen. En uge er lang tid, men det er ikke påkrævet at der skal inspireres hver dag. Det handler om at dele de relevante ting omkring eventuelle tjenester i kirken eller udenfor kirken og det behøver ikke altid være solstråle historier, det må også gerne være refleksioner. Det er også muligt at dele troens hverdagsscenarier, når du eksempelvis falder over et godt skriftsted i bibelen. Eller blot når du deltager i kirkens forskellige arrangementer. Mulighederne er mange, og du skal føle dig fri til at inspirere med det du ser relevant og passende inden for “Tjeneste, tro, liv og kirke”.

Vi vil gerne inddrage medlemmerne

Indtil nu har profilen haft en-dags-takeovers på Sommeroase og derefter har ÅVMs ansatte og frivillighedsteamet været aktive på profilen. Men det er vigtigt at det i fremtiden ikke forbliver sådan. At det ikke kun er ansatte som deler med menighedens medlemmer, men at menigheden deler med hinanden. Jeg tror på at vi bringes tættere sammen ved at dele med hinanden, og derfor håber jeg at medlemmerne har lyst til at bære med på denne vision.

Hvis du har lyst til prøve at overtage Instagram profil eller bare har nogle nysgerrige spørgsmål, så vil vi glædeligt høre fra dig.

Kontakt følgende:

simone@valgmenighed.dk