Af Daniel Holmberg, studentermedhjælper

Første gang man besøger ÅVM kan man få en velkomstpose med lidt info om kirken, en voucher til cafeen og en CD eller bogen ‘Gud, Grøn, God’. Men der er meget lang tid fra, at man som ny modtager velkomstposen ved det første besøg i ÅVM, til man deltager på medlemskursuset, så for at hjælpe nye i vores kirke på vej ind i fællesskabet, har vi lavet et nyt tiltag.

Hvis man kommer igen efter første gang, så kan man nu blive hængende efter gudstjenesten til “Intro til ÅVM”, hvor man kan møde nogen fra staben, få en bredere introduktion og stille spørgsmål til kirken. Her får man også en invitation til at komme igen søndagen efter, hvor der er et andet oplæg til “Intro til ÅVM”. På den måde er det vores håb, at folk i højere grad bliver taget ved hånden og dermed får lyst til at blive en del af menigheden.

Intro til ÅVM handler om at møde dem, der er nye i ÅVM og hjælpe dem til at finde sig til rette i kirken. Helt kort er det 25 min introduktion til ÅVM efter gudstjenesten. Indtil videre har det kørt d. 10. og 17. september efter 12.30-gudstjenesten.

Der er to forskellige introduktioner, som kører skiftevis hver anden søndag: Den første er en introduktion til kirkens teologi, hvem vi er, og hvad vi står for. Anden gang er det “Behind the scenes” – en introduktion til, hvad der sker i kirken udover søndagsgudstjenesten med invitation til kirkens fællesskaber og måder at bære med gennem frivillige opgaver.

Efter introduktionen er der god tid til spørgsmål og rundvisning i kirkens lokaler, for dem, som er interesseret i at se kontorerne, himmelrummet og andre steder man ikke nødvendigvis kommer forbi til gudstjenesten.

Det er altså vores ønske at byde varmt velkommen til nye i kirken.

Sammenlagt har knap 20 deltaget i Intro til ÅVM, som vi tilbagevendende til afholde efter gudstjenesterne.