Af Anders Due Kristensen, medlem af ÅVM

Vi var nogle stykker der var på gågaden d. 15. og 20. Dec. 2023 i Ryesgade ved den katolske kirke, hvor en krybbestald var opstillet i hele december måned. Vi var der et par timer sidst på dagen, hvor vi serverede varm kakao og kaffe og fik snakket med flere folk. Vi fik uddelt flere ny testamenter og flyers om informationer om ÅVM.

Vi fik mulighed for at bede for flere af dem vi snakkede med. En kvinde havde for nyligt mistet sin mand og oplevede sig meget ensom det senest års tid. Efter vi havde bedt for hende, takkede hun for bønnen og sagde, at hun oplevede, at det varmede helt herind (tog hænderne op på brystet).

Vi bad for en anden kvinde med to børn, som efterfølgende takkede ja til at de gerne ville være med til juleaften i ÅVM.

En ung mand trak et mannakorn (bibelvers), som bekræftede det, der netop var blevet bedt over ham.

Den 20. Dec. kom Mathias Petterson, spillede på guitar og sang lovsange den første time, og den sidste time sang gospelkoret Rhythm & Joy fra Skjoldhøj kirke. Det fik folk på gaden til at standse op midt i juletravlheden.

Det var virkelig en god oplevelse at være med til at dele det glade budskab om at verdens frelser, Han som kommer med fred til vor jord og med lys midt i mørket.