Klaus Engell Grøngaard, administrator

Hvorfor kan du kalde ÅVM for din familie?

Jeg begyndte at komme i ÅVM i efteråret 2000, hvilket også var på det tidspunkt jeg kom til tro. Jeg er opvokset i en ikke-kristen familie, men oplevede at Gud kaldte på mig, hvorfor jeg opsøgte en kirke. Jeg kendte på det tidspunkt ingen kristne, så det var grænseoverskridende at opsøge en kirke. Jeg oplevede dog at blive taget rigtig godt imod i ÅVM og det var på mange måder som at komme hjem. I dag 16 år senere er jeg taknemmelig for alt det som menigheden har betydet for mig. Privat er jeg gift med Betina og vi har 2 børn, Jonathan på 10 og Mathilde på 7.

Hvilket dyr minder du mest om og hvorfor?

Sikke et super spørgsmål, det har jeg altid drømt om at svare på. Det må være en giraf fordi den har et godt overblik pga. sin lange hals.

Beskriv din arbejdsdag i ÅVM

Min arbejdsdag starter kl. 8.15, hvor jeg sammen med en kop kaffe tjekker dagens post. Kl. 8.30 har vi morgenandagt med lovsang og dagens bibeltekst. Kl. 9.00 bruger jeg ca. 1 time på besvarelse af mails. Herefter er det forskelligt hvad jeg laver. Min primære opgave er, at varetage administrationen af kirkens økonomi. Dvs. betaling af regninger/udlæg, bogføring, gaveregistrering, udarbejdelse af regnskab og lønudbetaling. Herudover er jeg kirkebogsfører i forbindelse med dåb og vielser. Kl. ca. 14.30 slutter min arbejdsdag. Den anden mandag i hver måned, er jeg med til at arrangere profetisk forbønsaften i kirken (kl. 19.30-21.30). Vi søger Gud for ord og billeder m.v. og beder for hinanden.

Hvem er din favorit bibelperson og hvorfor? (Jesus gælder ikke)

Jeg har ikke nogen egentlig favoritperson. Til gengæld har jeg mange favorit steder i Bibelen, som særligt vedrører Guds løfter og eksempler på hans krafts virke. Men hvis jeg skal vælge en person må det blive Esajas pga. hans profetiske tjeneste.

Hvad var den sidste bommert, du lavede?

Sjovt nok er det lettest huske andres bommerter og fortrænge sine egne. Det jeg lige kan komme i tanke om er, da jeg for nylig fik brændt Betinas hjemmelavede fiskefars så meget på, at fiskefrikadellerne var uspiselige. Jeg købte straks noget nyt fiskefars i håb om at det ikke blev opdaget, men Betina kunne naturligvis godt både se og smage forskel.

Hvad er din yndlings lovsang og hvorfor?

Min yndlings lovsang/salme er ”Se nu stiger solen af havets skød”. Først om fremmest kan jeg rigtig godt lide melodien. Derudover synes jeg at den er livsbekræftende og fortæller os hvem vi er i Gud.

Hvad bliver du aldrig god til?

Tysk grammatik.

Hvordan ser din fredag aften ud?

Fredag er primært familieaften, hvor vi hygger og slapper af. Børnene ser Disney sjov og får fredagsslik, mens Betina og jeg snakker og drikker et glas rødvin. For tiden ser vi X-factor, mest fordi børnene efterspørger det, men også fordi at det er hyggeligt at sidde samlet som familie.