Hvorfor kan du kalde ÅVM for din familie?

Jeg har lige siden jeg blev en del af menigheden for 10 år siden oplevet Aarhus Valgmenighed  som et fristed hvor jeg oplever blandingen af det lutherske og karismatiske som enormt frugtbart i mit eget liv. ÅVM er min familie da I velsigner og opmuntrer mig, udfordrer mig og nogle gange giver mig grå hår i hovedet – sådan er det vist i alle familier J

Hvilket dyr minder du mest om og hvorfor?

Ulv – når den først er på sporet har den en enorm udholdenhed.

Beskriv din arbejdsdag i ÅVM

Min arbejdsdag består af en blanding af møder med frivillige, samtaler og forberedelse til gudstjenester hvor jeg mødes med lovsangslederne og prædikanterne (hvis det ikke er mig som prædiker). Mails fylder også en god del J Derudover har jeg det kæmpe privilegium at undervise og være vært på vores skole for teologistuderende – KURSEN.

Hvem er din favorit bibelperson og hvorfor? (Jesus gælder ikke)

David som i Salmernes bog giver en uendelig guldgruppe og ærligt billede af livet med Gud både når solen skinner og når den værste mørke presser sig på. Hans fristil over livet med Gud som jeg elsker at kalde hans salmer inspirerer udfordrer og skaber igen og igen håb i mit liv.

Hvad var den sidste bommert, du lavede?

Jeg dobbeltbookede min kalender så jeg både skulle være Aarhus og København på samme tid.

Hvad er din yndlings lovsang og hvorfor?

Filip Simonsen gjorde mig lige opmærksom på at jeg for tiden foreslår ”I’m not the same – I’m a new creation” til alle vores planlægningsmøder for gudstjenester J Fantastisk tekst om at vi i Kristus både frelses fra noget og til noget – vi får et nyt liv, fællesskab med Gud og verdens bedste nyhed som alle i Aarhus ville få så meget velsignelse af at kende og leve i.

Hvad bliver du aldrig god til?

At vente – så det øver jeg mig på.

Hvordan ser din fridag ud?

Hver mandag holder jeg fri og når der er sæson for det forsøger jeg at komme på jagt og koble af i en skov. Ellers træner jeg og henter ungerne tidligt – vi er lige begyndt at eksperimentere med Far-dag hvor jeg tager én af de to ældste på café, ud at fiske eller andet de har lyst til.