1146883_10202062178504627_2081670487_o

Hvorfor kan du kalde ÅVM for din familie?

Da jeg flyttede til Aarhus med min kone, Kristina, for fire år siden, prøvede vi lidt forskellige kirker. Eftersom vi begge har en lang historie med Oase-menigheder var ÅVM selvfølgelig det oplagte valg, men vi ville alligevel se hvad der ellers var i byen. Det viste sig hurtigt, at vi følte os mest ’hjemme’ i ÅVM, og det var her de fleste af vores eksisterende venner var og hvor vi hurtigst fik nye. For mig blev det et vigtigt tegn, at der lige i tiden for vores første ÅVM-besøg, hang et stort billede på lærred i cafeen, taget ud over Aarhus fra ringgadebroen, hvorfra man kunne se vores lejlighed – det blev et tegn for mig på hjem-følelsen i ÅVM.

Hvilket dyr minder du mest om og hvorfor?

Jeg har lyst til at sige et eller andet prangende og intelligent rovdyr, men sandheden er nok at jeg minder mere om en skildpadde. God til at forsvare og lukke sig inde i sig selv, langsom, eftertænksom og rimelig ufarlig.

Beskriv din arbejdsdag i ÅVM

Mine arbejdsdage i ÅVM går med at assistere Keld og David i deres arbejde, så fortegnet for mine opgaver er at frigive så meget tid som muligt for dem, så de skal sidde mindst muligt foran en skærm, mødes med menigheds og samarbejdspartnere og fokusere på de vigtige og krævende opgaver. Derfor laver jeg en del mail- og kalenderarbejde, planlægger rejser og møder, og giver mit input hvor jeg kan. Som teologistuderende er det et meget relevant studiejob, hvor jeg får mulighed for at lære og reflektere over teologi og kirkeledelse – både med den øvrige stab og gennem Kelds meget brede netværk.

Hvem er din favorit bibelperson og hvorfor? (Jesus gælder ikke)

Jeremias. Uden tøven. Han havde en vanvittig tillid til Gud og hvilede i sin identitet som skabt af Gud og sin kaldelse til tjene som profet for Israel i en af de sværeste tider overhovedet. Han var så afklaret omkring de to forhold, at han kunne guide en hel nation igennem den måske største krise, jøderne endnu havde været udsat for. Læs evt. Jer 17, 5-8 og kapitel 26.

Hvad var den sidste bommert, du lavede?

For nyligt klagede jeg til en fabrikant over et produkt, der slet ikke levede op til forventningerne. Det viste sig så at være konkurrentens produkt. Det var rimelig pinligt og gjorde sælgeren irriterende stolt og bedrevidende.

Hvad er din yndlings lovsang og hvorfor?

Jeg er ret vild med mange Grundtvig-salmer, som f.eks. ”Alt står i Guds fader hånd”, ”Min Jesus lad mit hjerte få” og ”En liden stund”.

Hvad bliver du aldrig god til?

At forstå rimeligheden i det meste told, skat og moms. Især importtold og moms virker bare så tilfældigt og meningsløst konstrueret.

Hvordan ser din fredag aften ud?

Fredag må gerne være lidt social, så vi prøver for det meste at få set nogle gode venner der, komme lidt ud og tage til nogle events. Har det været en hård uge, så sidder jeg også gerne hjemme på sofaen, ser en film, læser en bog og drikker en øl eller noget whisky. For det meste begge dele, hvis sandheden skal frem.