Gennem de sidste par år har der været udvidet dialog mellem YFC og ÅVM om at arbejde tættere sammen, med det fokus at nå endnu længere ud med evangeliet til børn og unge i ÅVM. Dette har som tidligere givet mulighed for at opstarte et fællesprojekt med det formål at

“Opstarte 3 YFC Rock Solid grupper i Aarhus Valgmenigheds opland med et missionalt fokus”

For at dette kan lykkes, ønsker vi at lave min. én ansættelse i en studenterstilling, som kan gå forrest som igangsætter, leder og inspirator, og som kan virke som intern konsulent i ÅVM. Her vil YFC formelt stå for ansættelsen, mens den/de ansatte ledes i det daglige i ÅVM

Efter at have gennemført en ansættelsesproces er vi nu rigtig glade for at kunne præsentere vores nye mand på posten – Nemlig Clemens Dommert.

Vi er rigtig glade for at Clemens søgte stillingen, og har en fornemmelse af, at han er skræddersyet til stillingen gennem hans erfaring, hjerte, alder og kompetencer.

Vi har bedt ham, sige lidt om sig selv her.

“Mit navn er Clemens Futtrup Dommert, jeg er 23 år, nygift og tilflytter til Århus og glæder mig til at starte på teologi til sommer.

Lige nu arbejder jeg som handicaphjælper to-tre døgn om ugen, tidligere har jeg arbejdet som støtteperson for en teenager og været ungdomsleder i Odder Frimenighed, derudover har jeg de seneste år været en del af teamet omkring BeTween på Sommeroase.

Jeg brænder for at se flere børn og unge i opløftende, stærke, kirkerelaterede fællesskaber!

Jeg har selv, i mine Rock Solid år, oplevet hvor stærkt og trosopbyggende et fællesskab med jævnaldrende og nærværende ledere kan være – det har jeg lyst til at sprede og give videre! Jeg glæder mig helt vildt til at komme igang med at lave Rock Solid!”

“Måske er der nogen som kan huske tilbage på jeres teenageår og se en ungdomsleder eller voksen som på den ene eller den anden måde fulgtes med jer i nogle år, var et forbillede eller en inspiration og på en måde var en del af af det, som holdte dig fast i kirke? Måske har du lyst til at give det du oplevede videre, eller kender nogle børn som bare må opleve det samme… så vil jeg opfordre dig til at blive en del af dette projekt… “

På grund af coronaen og de begrænsninger det giver, afventer vi endelig startdato for ansættelsen, men vi arbejder på opstart efter påskeferien. Indtil da begynder Clemens at kigge forbi på Mjølnersvej og connecter til staben og projektet.

Tag godt i mod ham, når I i får anledning til at møde ham 🙂