Af David Viftrup – på vegne af DLT

Her på staben i ÅVM nyder vi godt af at Anders Michael her i januar er begyndt at være på kontoret igen, ca. 3-4 timer hver dag, efter at have være fuld sygemeldt siden midten af november. Han har dermed mulighed for at deltage i møder m.m. men prøver at undgå at være en del af den daglige drift, hvor deadlines m.m. kan udfordre behovet for hvile og rekreation.

Her i december og januar har Keld været trådt til under AMH’s sygemelding og gået op i tid, så der har været pastoral og embedsmæssig dækning i disse måneder. Det har gjort at underskrifter, vagttelefon og pastorale henvendelser er gået direkte til ham. Det har jeg oplevet har haft stor værdi, og bidraget til at have en god ro omkring hverdagen.

I februar er Keld på normal ½ tid igen, og Anders Michael har igen honnøren med den embedsmæssige og pastorale dækning, underskrifter, vagttelefoner m.m.

Det er muligt at kommunikere med Anders Michael igen gennem mails, hvis det ikke er en hastesag. Tag som udgangspunkt fat i mig hvis det er spørgsmål vedrørende dagligdagen i ÅVM.

Vi er stadig i en test fase i forhold til kapacitet, og tager lige nu én måned af gangen, og giver løbende meldinger for de kommende måneder.

Johannes Thomsen

Som det tidligere er meldt ud, så har Johannes Thomsen opsagt sin stilling efter 11 års ansættelse i ÅVM, for at begynde et nyt job som kommunikations- og projektleder i YFC. Johannes har været en meget værdsat medarbejder gennem alle årene, og har ydet en kæmpe indsats på staben, hvor han har haft flere roller gennem årene. Blandet andet med ansvar for klyngeområdet og Kaliber, hvor han har trænet og udrustet et stort antal unge. Derudover har han bidraget med alt fra kommunikation, valgmenigheds tv, forkyndelse, events med mere.

Johannes forlader en 75% stilling, hvor han gennem årene har opbygget et stort netværk i menigheden og kendskab til de forskellige områder vi arbejder med. Han vil derfor blive savnet. Sidste arbejdsdag i ÅVM for Johannes er fredag d. 8. februar i denne uge.

Lidt økonomi

En af opgaverne som vi har haft siden årsmødet har været, at justere budgettet til, så 2019 løber rundt. Der blev givet kr. 300.000 i ekstra tilsagn på årsmødet, og derudover manglede der ca. 300.000. I løbet af december var der flere der gav nye tilsagn, hvilket har bidraget positivt til mulighederne. Så mange tak for alle bidrag. De sidste besparelser er faldet på plads, og dermed har vi fået budget 2019 i mål. Dette gør, at vi ikke genopslår Johannes’s stilling, men skaber en model, hvor vi arbejder ud fra den eksisterende stab.

Vi er fortrøsningsfulde og glæder os som stab til fortsat at arbejde tæt sammen med jer alle, om end der en mindre motorkraft at arbejde med.

Din tjeneste gør en forskel

Dette er også en anledning til at sige tak til alle jer der uge efter uge og måned efter måned bidrager med tjeneste og arbejdskraft til at skabe gudstjenester, fællesskaber, samhørighed, bøn og meget mere. Det er i den fælles indsats og samhørighed, at vi skaber ÅVM sammen. Har du energi og lyst til at bidrage omkring andre eller nye opgaver, så tag fat i os. Der er masser af muligheder for at tjene med.