Af David Viftrup

Nye retningslinjer
I de sidste uger har vi heldigvis kunne øge tidspunkterne, hvor vi har kunnet mødes rundt omkring i vores fællesskaber og klubber. Dog stadig fortrinsvist udenfor.

I dag, fredag, vågnede vi op til et nyt scenarie, hvor der er kommet ekstra turbo på genåbningen. Som menighedsfællesskab er det en stor hjælp at få øget vores muligheder for at være sammen. Vi glæder os over muligheden for at være sammen online og at kunne mødes i haverne, men vi glæder os til, at vi kan mødes på mere normale vilkår.

Hvad betyder de nye genåbninger for os?

Gudstjenester: Foreløbig er denne ikke afklaret, men i aftalen står der at “Anbefalingerne bliver lempet i forhold til indendørs gudstjenester og kirkelige handlinger”. Dette er rigtig gode tegn på, at der kommer øget mulighed for at mødes til gudstjeneste. Vi afventer meldingerne fra kirkeministeriet på, hvad dette reel kommer til at betyde, og vil gå efter at udnytte mulighederne mest muligt.

Klubber: Foreningsliv for børn under 18 kan lave indendørs arrangementer for op til 25. Dette betyder, at vi kan invitere både Frisbee, teens og konfirmander indenfor under normale forhold.

Fællesskaber: Når forsamlingsforbuddet d. 21. hæves til 10 indenfor vil vi i mange mindre fællesskaber kunne mødes frit i hjemmene. Er man mere end 10 kræver det lidt mere tålmodighed. Her hæves forsamlingsforbuddet indenfor til 25 d. 6. maj og 50 d. 25. maj.

Mjølnersvej 6: Angående vores lokaler på Mjølnersvej, så er den igen åben for arrangementer for op til 10 deltagere i rummet.

Alt i alt er dette virkelig gode nyheder, som vi håber bliver til stor gavn for os alle i fællesskaberne.

Kontakt os gerne, hvis det giver anledning til spørgsmål.