Af Maria Kjær Jensen

Den 25. marts var sidste fredag i måneden, så der var naturligvis UpSide. Stemningen var sat, da det første der mødte én, når man gik ind i kirkesalen var fornemmelsen af sommer, skumfiduser, snobrød og hygge – der var tændt bål i et bålfad på scenen.

Varmen fra bålet spredte sig især ned til deltagerne i venstre side, og det må have været utroligt varmt for Daniel Holmberg, da han skulle stå lige ved siden af bålet for at holde tale.

Det var da heller ikke helt uden mening, at der sådan var blevet tændt levende ild indendørs. Bålet skulle nemlig lede tankerne hen på Moses og den brændende tornebusk, da det var Moses’ bedrifter, der var temaet for Daniels tale.

Talen blev suppleret med en fantastisk lovsangssession, hvor et større band ledte an i tilbedelse. Det var så rigt at stå og lovsynge sammen med så mange andre unge.

Efter en god tale og fantastisk lovsang var der hygge i caféen, hvor der var højt humør, hvilket billederne også afslører. Der var fyldt op ved alle borde, og folk stod rundt omkring i klynger og sludrede om alt mellem himmel og jord.

Det er en af UpSides styrker, at det er et arrangement, der skaber højt humør og skyder weekenden godt i gang for rigtig mange unge. Det er også tydeligt at mærke, at det er et sted hvor folk ”mingler” og møder nye mennesker, enten igennem fælles venner, eller fordi de tilfældigt ender i samtale sammen.

Klokken blev mange før den sidste flok tog videre, og kirken blev låst af. Nu ser vi frem til næste UpSide.