I Kristi himmelfarts ferien omdannede vi kirkerummet til et lydstudie og live-indspillede 10 numre til mit nye lovsangsalbum, VERS FOR VÆGTERE. Det var dejligt at indspille i vores gudstjenesterum – der hvor Gud har mødt os så mange gange.

foto: Jesper Rais, www.raisfoto.dk

I gamle dage var der vægtere i de fleste større danske købstæder. Vægteren var en slags nattevagt, der gik i byens gader og sørgede for ro og orden. Han var bevæbnet for at kunne forsvare byen mod røvere. Hver time sang han salmevers og små viser om byens borgere. Det var også ham, der tændte lys i lanternerne i gaderne og på byens torve. Når solen stod op, var hans vagt forbi.

Vi er kaldet til at være en vægter for din by. Gud har udrustet os til det. Med vores salmer og lovsange til Gud, kan vi bede om velsignelse for vores by. Med Guds kærlighed og kraft kan vi sprede lys i mørket. Og vi kan håbe på det største lys af alle, Jesus, der kommer igen og een gang for alle slår mørket på flugt.

VERS FOR VÆGTERE handler både om at give os sange at synge til Gud og for vores by. Sangene er udsprunget i vores menigheds fællesskab og i vores fælles kald til Aarhus.

Der er stor fælleskirkelig lovsangsfest, forbøn for Aarhus og pladerelease i Citykirken d. 11. juni kl. 19.30. Alle er velkommen! Se mere og tjek ind på facebookeventet!

– Arvid Asmussen, lovsangsleder

Skærmbillede 2016-05-11 kl. 12.50.46