Af David Viftrup, daglig leder

ÅVM har for det næste halve år indgået en samarbejdsaftale med Agape, om at stille til lokale til rådighed for psykologsamtaler i ÅVM. Baggrunden er at Agape har et ønske om at være tilstede og give muligheder for samtaler og supervision i Aarhus samtidig med at være knyttet tættere på en menighed. I ÅVM ser vi en spændende mulighed i at kunne tilbyde samtaler med psykolog til fordelagtig pris, og være undersøgende på, hvad et tættere samspil kunne give af muligheder.

Rabat på samtaler frem til sommer:

Agapes standardpriser for samtaler er 925 kr. for individuelle samtaler og kr. 1.190 for supervision. ÅVM’s medlemmer vil kunne få første samtaler med en rabat på kr. 425 og 225 på de efterfølgende. Der gives max rabat på 10 samtaler.

En fordel ved muligheder er, at der er kort ventetid, og dermed er det muligt hurtigt at komme i gang med terapien, når behovet er der

Herunder kan du læse en hilsen fra Agape og hilse på Simone Kusk, der får sin gang i ÅVM. Simone er ikke selv medlem i ÅVM, hvilket vi ser som en fordel for at skabe gode og fortrolige rum.

Simone Ingemann Kusk, psykolog

Vi er meget glade for, at det nu er muligt at få samtaler og supervision ved Agape-psykolog Simone Ingemann Kusk i Aarhus.

“Der er af og til nogen, der efterspørger en Agape-psykolog i Aarhus, og derfor er jeg rigtig glad for, at vi nu kan imødekomme dette ønske ved at en af vores dygtige psykologer tilbyder samtaler i Aarhus. Agapes psykologer har forskningsbaserede redskaber og metoder til at spørge ind til tro, trospraksis og gudsforståelse. Vores erfaring er, at det er hjælpsomt for mange mennesker, da trosoplevelser hænger sammen med menneskers psykiske og sociale liv.” – Annette Bech Vad, Landsleder Agape.

Agapes psykologklinik er et psykologfagligt rum, og fungerer på lige vilkår med landets øvrige psykologklinikker. Agapes psykologer er autoriserede, eller i et igangværende autorisationsforløb, og har terapeutisk erfaring med traumer, funktionelle lidelser, psykiske reaktioner på fysiske sygdomsforløb og handicaps (også for pårørende), angst, sorg, depression, udbrændthed og stress, familiemæssige udfordringer og konflikter mm.

”For mig som psykolog er det vigtigt at skabe et rum, hvor mennesker tør åbne sig for det sårbare i livet, så de kan finde nyt fodfæste og nyt fremtidshåb.” – Simone Ingemann Kusk, psykolog i Agape.

I Agape har vi et særligt fokus på at kunne integrere menneskets oplevelser af tro, tvivl og mening i den psykologiske samtale og behandling – og altid med trivslen for øje. Ved brug af konkrete metoder med afsæt i blandt andet religionspsykologien har vi et sprog til at italesætte eksempelvis tro og eksistens i livskriser.

Tilbuddet er for alle, men vi håber, at særligt studerende vil nyde godt af muligheden i Aarhus.

Du kan booke tid til samtale eller supervision på vores hjemmeside https://agape.dk/terapi/ eller ringe på telefon 8680 6022. Samtalerne finder sted på kontor i Aarhus Valgmenighed, Mjølnersvej 6, 8230 Åbyhøj.

Til foråret vil Simone også afholde et angstkursus i Aarhus. Her kan du blive klogere på, hvad angst egentlig er, og lære din egen angst at kende – hvorfor opstår den? hvordan påvirker den din hverdag? hvordan kan du bedst håndtere den?

I en gruppe på max 10 gives der fælles undervisning, laves praktiske øvelser til angsthåndtering, og der skabes rum for at kunne dele erfaringer samt at gøre egne refleksioner omkring angsten i dit eget liv.